Meldpunt volle treinen


volletreinenAls haring in ton in een overvolle trein? Laat het ons weten! 

Rover opende in december 2011 het online meldpunt volle treinen. Dit meldpunt bleek te voorzien in een behoefte van de reiziger en krijgt vaak duizenden meldingen per maand te verwerken. In 2015 kwamen er ruim 25.000 meldingen binnnen. Een top 100 van beklaagde treinen dat jaar is te vinden op de website van RTL Nieuws.

Via de website volletreinen.nl of de app kunnen overvolle treinen van alle spoorvervoerders gemeld worden. Binnengekomen meldingen worden iedere dag automatisch aan NS doorgegeven, andere vervoerders ontvangen periodiek de meldingen. 

NS liet meerdere malen aan Rover weten onder meer op basis van het meldpunt treinen te verlengen. Daarnaast tonen zowel decentrale overheden als de media regelmatig interesse in de bij ons binnengekomen meldingen. Dit helpt ons om druk op de ketel te houden.

Niet iedere volle trein is per definitie overvol, vooral sprinters zijn erop gebouwd reizigers staand te vervoeren. Daarnaast kunnen ook verstoringen er voor zorgen dat het drukker is of een andere trein dan gepland komt voorrijden. Rover roept reizigers op de trein te melden indien zij het langer dan 15 minuten zonder zitplaats moeten stellen. 

Naar de website volletreinen.nl

Download de app:

Appstore1                 Appstore2