Veelgestelde vragen over het Rover-lidmaatschap


Klik op één van onderstaande vragen om het antwoord te lezen:

Wat krijg ik als Roverlid?

Als Rover-lid:
  • Levert u een bijdrage aan de strijd voor beter openbaar vervoer
  • Ontvangt u zesmaal per jaar het blad De Reiziger, digitaal of via de post.  Bekijk hier een inkijkexemplaar.
  • Ontvangt u de digitale nieuwsbrief
  • Ontvangt u gratis de spoorkaart van 2017
  • Krijgt u 50% korting op het papieren spoorboekje
  • Kunt u gebruik maken van de Rover-buitenlandservice
  • Kunt u deelnemen aan discussies op de Rover-mailinglijst
  • Ontvangt u  5 tot 10% korting op verzekeringen bij Univé, zoals een reis- en fietsverzekering
  • Krijgt u korting op tal van entreebewijzen voor een leuk dagje weg via Koopuwticket.nl
  • Krijgt u korting op diverse reizen en verzekeringen via LKGX.nl
  • Ontvangt u regelmatig aanbiedingen. Kijk voor meer informatie op www.rover.nl/leden

Kan ik ieder moment van het jaar lid worden?

Het jongerenlidmaatschap en het digitale ' Rover Online' lidmaatschap is 365 dagen geldig, ongeacht vanaf welk moment u lid wordt. Het reguliere Roverlidmaatschap loopt van januari t/m december. Als u later in het jaar lid wordt, betaalt u een gereduceerd bedrag voor het reguliere lidmaatschap. 

Op welke manier moet ik het lidmaatschap betalen?

Leden die per kalenderjaar lid zijn (oa lid met blad en lid zonder blad) krijgen aan het eind van het kalenderjaar een contributiebrief met acceptgiro voor de contributie voor het komende jaar. Leden met een digitaal blad krijgen dit verzoek per email na verloop van het lidmaatschap (dat 365 geldig is vanaf het moment van ingaan). Een aantal oudere lidmaatschapssoorten, zoals Rover Light en het voornalige Jongerenlid, kunnen ook kiezen voor betalen via iDeal.

Kan ik ook gespreid betalen?

Dat is mogelijk. Wij laten het aan u over in welke termijnen u betaalt, zolang het lidmaatschapsgeld aan het eind van het jaar betaald is. U kunt de diverse termijnen (bijvoorbeeld €11,25 per kwartaal) overmaken op rekening NL82 INGB 0005 9396 00, t.n.v. Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer te Amersfoort, o.v.v. termijn lidmaatschap + naam.

Kan ik ook per machtiging betalen?

Op dit moment is dat nog niet mogelijk. Mogelijk gaan wij deze optie in de toekomst wel bieden.

Wanneer krijg ik toegang tot Mijn Rover?

Mijn Rover is een experiment dat wij momenteel uitvoeren met een beperkte groep 'Rover Light'-leden. Het Rover Light-lidmaatschap wordt op dit moment niet actief aangeboden, het alternatief is het Rover Online lidmaatschap. Op dit moment wordt Mijn Rover enkel gebruikt door Rover Light-leden om de staus van het lidmaatschap te bekijken of online te verlengen. Wij bezinnen ons nog op hoe we dit in de toekomst verder gaan vormgeven. 

Hoe gaat Rover om met mijn persoonlijke gegevens?

Indien u uzelf via de website heeft aangemeld als lid, worden uw gegevens automatisch naar onze ledenadministratie verzonden. Uw gegevens worden niet online bewaard. Onze ledenadministratie zal uw gegevens nooit doorgeven aan derden. Voor Rover Light-leden met een online account geldt, dat enkel het minimum aan gegevens in onze website wordt bewaard, deze gegevens zijn nooit persoonlijk. Uw wachtwoord is voor ons niet zichtbaar en niet te achterhalen. Wij kunnen eventueel contact met u opnemen per mail, maar alleen als wij interessant nieuws hebben voor leden of bijvoorbeeld een reizigerspeiling organiseren.

Hoe kan ik online De Reiziger lezen?

U ontvangt van ons De Reiziger als pdf-bestand per mail (circa 5 MB groot). Bij wijze van experiment kan een beperkt aantal leden, met het Rover Light-lidmaatschap, het blad downloaden op de ledenpagina. Hiervoor is het noodzakelijk eerst in te loggen via Mijn Rover. 

Kan ik het blad zowel per post als digitaal ontvangen

Op dit moment vragen wij u een keuze te maken tussen het blad per post of het blad digitaal te lezen. 

Welke nieuwsbrieven ontvang ik?

De ledennieuwsbrief (in pdf) bevat nieuws dat alleen voor leden bestemd is. Deze nieuwsbrief verschijnt circa 6 keer per jaar. Meld u uzelf vooral ook aan voor de webnieuwsbrief, om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws op onze website. Voor beide nieuwsbrieven kunt u zich eenvoudig afmelden door op de 'afmeld'-link in de nieuwsbrief te klikken.

Hoe kan ik het lidmaatschap opzeggen?

Leden die per kalenderjaar lid zijn, vragen wij uiterlijk 1 november op te zeggen bij de ledenservice. Dit kan per post, per email of telefonisch.

Adresgegevens:

Reizigersvereniging Rover
T.a.v. ledenservice
Postbus 2132
3800 CC Amersfoort

Tel. 033 - 422 04 54
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Leden die een lidmaatschap met digitaal blad hebben (geldig 365 dagen vanaf betaling), krijgen automatisch een verzoek tot verlenging van onze website. Betaalt u dit verzoek niet, dan ontvangt u een herinnering. Daarna wordt het lidmaatschap automatisch beëindigd.

Uw lidmaatschap wordt beëindigd per einde van het lopende lidmaatschapsjaar, tenzij u verzoekt tot onmiddellijke beëindiging over te gaan.