Klachtenloket Openbaar Vervoer
Heb je een klacht over het openbaar vervoer? Rover hoort er graag meer over via ons klachtformulier. Kom je er met het vervoersbedrijf niet uit en heb je daarom persoonlijke bemiddeling nodig? Dien dan een klacht in bij het Klachtenloket Openbaar Vervoer.
Voormalig OV loket
Rover krijgt sinds jaar en dag al veel klachten over het openbaar vervoer binnen. Soms zijn dit klachten waarbij reizigers persoonlijke bemiddeling nodig hebben. Daarom heeft Rover in 2008 het OV loket opgericht met financiële steun van het Ministerie I&M. Deze instantie heeft de laatste jaren onder de naam OV ombudsman als onafhankelijk klachtenbemiddelaar in het OV gewerkt. Sinds 1 januari 2023 is dit loket als Klachtenloket Openbaar Vervoer ondergebracht bij de Geschillencommissie.
Wat kan het Klachtenloket Openbaar Vervoer doen?
Het klachtenloket bemiddelt bij klachten van consumenten tegen de NS, NS International, Translink Systems, OV-fiets of een stads- of streekvervoerbedrijf. Belangrijk is, dat er al een klacht bij het vervoersbedrijf is ingediend. Wanneer dit geen goed resultaat oplevert, adviseert het Klachtenloket over de vervolgstappen en kan er indien nodig worden bemiddeld.
Geen bemiddeling nodig maar wel een idee over een situatie in het OV die verbeterd zou moeten worden? Laat het dan weten door een melding aan Rover te doen.