Skip to main content

Een blik op treindienstregeling 2025

Reizigers opgelet! De spoordienstregeling voor het jaar 2025 zorgt voor veel veranderingen. Zoals drie nieuwe treinnamen! En nieuwe rechtstreekse en snelle treinen. Helaas zijn er ook reizigers die hun rechtstreekse verbinding verliezen.

Tekst en foto's: Martin Oudenaarden

Het complete overzicht

Download hier het complete overzicht van dienstregelingwijzigingen per 15 december 2024.
Dit overzicht is afkomstig uit het papieren spoorboekje 2025. Ook dit spoorboekje in huis halen? Bestel hem via OVshop.nl

Werk aan het spoor

Ook in 2025 zal het treinverkeer hinder ondervinden van werkzaamheden aan het spoor. Een goede voorbereiding loont zich, we hebben daarom alvast alle grootschalige werkzaamheden (minstens een week of met grote impact) op een rij gezet.

NS heeft te weinig wespen

 

“NS verbetert de dienstregeling 2025 flink en zet een forse stap richting de toekomst. Het is de grootste verandering in jaren en voor veel reizigers verandert er dus wel iets.”, schrijft de nationale spoorvervoerder in november 2024 aan de consumentenorganisaties. Wat NS schrijft klopt. De dienstregeling van NS heeft een nieuwe structuur, vooral in de Randstad en naar het noorden en oosten van het land. Op veel plekken gaan ’s-ochtends vroeg en ’s-avonds laat meer treinen rijden. Goed nieuws is ook de terugkeer van een aantal treinen in de spits en in het weekend.
De jubeltoon verhult wel dat die nieuwe structuur in 2025, en waarschijnlijk ook nog in 2026, verre van optimaal is. De oorzaken hiervan zijn gebrekkige infrastructuur en te weinig geschikte treinen.
Bijna tegelijk met de dienstregeling 2025 start ook de nieuwe concessie voor het Hoofdrailnet, zeg maar de vergunning van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat waardoor NS de meeste treinen mag rijden.

Nieuwe concessie voor NS

De nieuwe concessie voor het hoofdrailnet gaat op 1 januari 2025 in. De concessie eindigt op kerstavond in 2033. NS rijdt het overgrote deel van haar treinen onder het regime van de hoofdrailnetconcessie. Hierin is o.a. vastgelegd waar NS mag rijden, hoe vaak dat minimaal moet en hoe veel treinen mogen uitvallen. Ook staan er regels over reisinformatie en toegankelijkheid in.
Over de nieuwe concessie was en is veel te doen. De Europese Commissie vindt dat Nederland zich niet houdt aan de Europese regels. NS had de nieuwe concessie niet zomaar onderhands mogen krijgen. Dit vinden ook andere vervoerders als Arriva en Qbuzz. Zij azen al jarenlang op delen van het hoofdrailnet.
Het juridische gevecht of de Minister van Infrastructuur en Waterstaat de concessie wel of niet in strijd met de Europese regels aan NS heeft verleend, is nog niet ten einde. Reizigers hoeven niet bang te zijn dat er plotsklaps geen treinen meer rijden als de rechter vindt dat de minister fout zit. In dat geval ligt er een noodscenario klaar.

De meeste treinen van NS rijden onder een nieuwe concessie

 

Nieuwe structuur

De HSL tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport speelt een hoofdrol in de nieuwe structuur van de dienstregeling van NS. In 2025 zijn er meer overstapvrije verbindingen die via de HSL het snelst zijn. Voorbeelden zijn die tussen Rotterdam en Hilversum en tussen Rotterdam en Lelystad. Dit is mogelijk omdat de Intercity Direct voortaan naar Amsterdam Zuid rijdt. En van daar verder naar Amersfoort of Lelystad. Nadeel hiervan is wel dat er geen Intercity Direct treinen meer op Amsterdam Centraal stoppen.

Als NS de nieuwe structuur helemaal had kunnen invoeren, dan waren er nog veel meer overstapvrije verbindingen via de HSL geweest. Zoals tussen Breda, Rotterdam en Groningen en Leeuwarden. Op de HSL kan echter niet hard genoeg worden gereden door de problemen met de viaducten in Zuid-Holland. Hierdoor zijn de rijtijden van treinen die over de HSL rijden langer en dat past in de Schipholtunnel niet goed met de dienstregeling van andere treinen.
Er zijn ook te weinig Wespen, de nieuwe treinstellen ICNG. Hierdoor heeft NS niet genoeg treinstellen om met HSL-treinen door te rijden naar Groningen, Leeuwarden en Enschede.

De meest in het oog springende slachtoffers hiervan zijn reizigers die van Rotterdam naar Zwolle en verder naar Groningen en Leeuwarden v.v. gaan. Al sinds mensenheugenis hebben zij een overstapvrije verbinding, in 2025 niet meer. Dit geldt ook voor reizigers van Schiphol Airport en Amsterdam Zuid naar Apeldoorn en verder naar Salland en Twente v.v.. Minder in het oog springend, maar minstens zo hinderlijk: in Leiden Centraal is er vaak geen aansluiting tussen de Intercity’s van Schiphol Airport naar Den Haag Centraal en die tussen Haarlem en Den Haag HS. Overdag valt de extra reistijd mee, maar op stille uren kan die oplopen tot een half uur. Het laatste gevolg dat we hier noemen is de extra reistijd tussen het noorden en Schiphol: zes minuten.
Dit is allemaal tijdelijk, maar het is onbekend hoe lang tijdelijk is. Op zijn minst anderhalf jaar is de verwachting.

Sneller maar duurder

NS houdt vast aan de HSL-toeslag. Rover en de andere consumentenorganisaties in het LOCOV hebben NS geadviseerd om de toeslag af te schaffen. Door de gebrekkige infrastructuur rijden de treinen op de HSL langzamer en helemaal niet zo heel veel sneller meer dan andere treinen. Soms zelfs langzamer, bijvoorbeeld tussen Rotterdam Centraal en Amersfoort Centraal. Verder staan er nu op meer stations toeslagzuilen, o.a. in Amersfoort Centraal en Almere Centrum. Dit maakt het voor reizigers een stuk ingewikkelder omdat zij lang voordat ze op de HSL rijden al moeten kiezen of ze een HSL-trein gebruiken of niet.

Via de HSL is meestal sneller maar ook duurder

 

Tienminutentreinen

Nadat in 2024 in de spits de tienminutenIntercity terugkeerde op de trajecten Rotterdam Centraal-Amsterdam Zuid via Leiden Centraal en tussen Schiphol Airport en Arnhem Centraal, gebeurt dit In 2025 ook overdag. De Intercity’s die van Leiden Centraal via Schiphol Airport naar Amsterdam Zuid rijden, gaan allemaal door naar Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht Centraal. Dit is een verbetering voor de drukke verbinding tussen Leiden en de zuidkant van Amsterdam. Zoals bijna altijd is er ook een nadeel: Leiden Centraal verliest de overstapvrije Intercityverbinding met Flevoland, Zwolle en het noorden van het land. Daar komt de hele dag en ook in het weekend een overstapvrije Intercity met Arnhem en Nijmegen voor terug. Schiedam Centrum verliest de tienminuten Intercity-status: twee van de zes Intercity’s stoppen er niet meer.

De treindienstregeling van 2025 bevat goed nieuws voor reizigers die tussen Dordrecht, Rotterdam en Den Haag de Sprinter gebruiken. Op het hele traject rijdt er in de spits en overdag elke tien minuten een Sprinter. ProRail moet nog wel wat werkzaamheden afronden en verwacht dat dit in de eerste maanden van 2025 gebeurt. Dit is de reden dat twee van de zes Sprinters voorlopig niet in Schiedam Centrum stoppen. Overigens steekt de schamele halfuurdienst later op de avond en in het weekend schril af bij de zes Sprinters overdag. Rover vindt het tijd worden dat NS de frequentie in het weekend verhoogd tot een kwartierdienst.

De tienminutenSprinter is een nieuwe stap in de richting van een metroachtige Sprinterdienst in de Zuidvleugel van de Randstad tussen Dordrecht en Leiden. Het is de bedoeling dat in dit gebied tot 2030 zo’n 30.000 nieuwe woningen komen en 80.000 nieuwe arbeidsplaatsen. Dit zorgt uiteraard voor meer reizigers. Naast meer treinen komen er ook meer stations, o.a. in Schiedam en Rijswijk.

Tienminutentreinen rijden alleen van maandag t/m donderdag. Dit geldt zowel voor de Intercity’s als de Sprinters. Op vrijdag rijden er op de tienminutentrajecten elk uur vier Intercity’s en vier Sprinters.

Weer terug

Stap voor stap keren vooral spitstreinen terug op het spoor, ook in 2025. Dit jaar komt de spitsIntercity van Haarlem naar Alkmaar terug. NS had ook graag de spitstreinen tussen Harderwijk en Amersfoort Centraal weer willen gaan rijden. Dit is helaas tegengehouden door ProRail die vindt dat eerst de spoorwegovergangen op dit traject veiliger moeten worden.

Elke tien minuten een sprinter van Den Haag via Rotterdam naar Dordrecht

 

AirportSprinter

NS komt met een hele nieuwe treincategorie, de AirportSprinter. Hij rijdt van Amsterdam Centraal naar Hoofddorp en stopt in Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Lelylaan en Schiphol Airport. De AirportSprinter rijdt heel vaak met bijna een metrofrequentie: acht keer per uur overdag. Daarbuiten wat minder, maar meestal drie tot vier keer per uur. Ook nieuw: de machinist sluit de deuren van de AirportSprinter in plaats van de conducteur.
’s-Nachts rijdt de AirportSprinter niet, reizigers tussen Amsterdam Centraal en de luchthaven kunnen dan gebruik blijven maken van de nachttreinen naar Rotterdam.

De komst van de AirportSprinter heeft tot gevolg dat een aantal overstapvrije verbindingen in de regio Amsterdam vervalt. Reizigers op de stations Diemen, Amsterdam Science Park en Amsterdam Muiderpoort verliezen hun rechtstreekse Sprinter met o.a. Amsterdam Sloterdijk en Schiphol Airport.

Weer twee keer per uur

Personeelstekort heeft de afgelopen twee jaar gezorgd dat sommige Sprinters in het weekend nog maar één keer per uur reden. Veel te weinig vindt Rover, twee keer per uur is echt wel het minimum. In 2024 draaide NS al een paar van die frequentieverlagingen terug. In 2025 keert op de volgende trajecten de tweede Sprinter weer terug:
- Hoorn Kersenboogerd-Hoofddorp op zaterdag en zondag;
- Utrecht Centraal-Baarn op zaterdag en zondag;
- ’s-Hertogenbosch-Eindhoven Centraal op zaterdag en zondag;
- Eindhoven Centraal-Deurne op zaterdag;
- Tilburg Universiteit-Eindhoven Centraal op zaterdag en zondag;
- Eindhoven Centraal-Weert op zaterdag.

Soestdijk heeft in het weekend weer een halfuurdienst

 

Zwolle - Groningen met Arriva

Arriva gaat naar verwachting vanaf begin januari 2025 treinen rijden tussen Zwolle en Groningen. Dit wordt een tussenvorm tussen Sprinter en Intercity. Arriva stopt vaker dan de Intercity’s van NS maar minder vaak dan de Sprinters.  De treinen van Arriva stoppen onderweg in Meppel, Hoogeveen, Assen en Groningen Europapark. Beilen en Haren slaat Arriva over.
Het aantal treinen dat Arriva gaat rijden komt bij lange na niet in de buurt van dat van NS op dit traject. Er rijdt op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag ’s-ochtends en ’s-middags één keer een trein in beide richtingen. Op vrijdagochtend zijn er drie treinen en op vrijdagmiddag vier treinen per richting.

Arriva rijdt de treinen op eigen kosten en voor eigen risico. Dit heet open toegang en is toegestaan als er ruimte is op het spoor en NS er niet al te veel last van heeft. Een vervoerder die hiervan gebruik maakt, mag zelf bepalen welke kaartjes geldig zijn en hoeveel die kosten. Arriva had ook open toegang-treinen willen rijden tussen Zwolle en Leeuwarden, maar die aanvraag is afgewezen.

De nachttreinen van Arriva die van Groningen en Maastricht naar Schiphol Airport rijden, gaan in de nacht van vrijdag op zaterdag al een tijdje via Amsterdam Centraal. Dit blijft zo in 2025. Naar verwachting komt er tussen Zwolle, Amsterdam Centraal en Schiphol Airport in de vroege nacht een trein bij.

Randen van de dag

NS rijdt op een aantal trajecten ’s-ochtends vroeg en ’s-avonds laat vaker. Van Amsterdam Centraal via Haarlem en Leiden naar Den Haag Centraal en terug rijdt de Intercity op vrijdag- en zaterdagavond tot heel laat elk kwartier. De hele week rijdt er tot elf uur ’s-avonds elk kwartier een Intercity tussen Utrecht Centraal en Eindhoven Centraal. De reistijd van Schiphol Airport, Amsterdam en Utrecht naar Helmond en verder tot Venlo wordt hierdoor op deze momenten ook korter.

Er rijden ook meer Sprinters in de avonduren. O.a. tussen Zwolle en Groningen, tussen Zutphen en Arnhem Centraal en tussen Almere Centrum, Hilversum en Utrecht Centraal. De extra Sprinters zorgen soms voor snellere Intercity’s, onder meer tussen Zutphen en Arnhem Centraal. Die Intercity’s stoppen dan niet meer op de sprinterstations.

Ariva rijdt nu ook van Zwolle naar Groningen

 

Naar België met EuroCity en EuroCity Direct

Er gaan in 2025 veel meer treinen de grens over bij Breda. NS en de Belgische spoorwegen komen hier zelfs met twee nieuwe namen: EuroCity en Eurocity Direct.

EuroCity is de nieuwe naam voor de tot Rotterdam Centraal ingekorte Intercity Brussel. Deze trein stopt in Breda, Noorderkempen, Antwerpen-Centraal, Antwerpen-Berchem, Mechelen, Brussels Airport-Zaventem, Brussel-Noord en Brussel-Centraal. Het eindpunt is Brussel-Zuid. De trein rijdt één keer per uur en de vertrektijden zijn nagenoeg hetzelfde als die van de Intercity Brussel in 2024. De rijtuigen in de EuroCity zijn van de Belgische spoorwegen.

De Eurocity Direct is sneller dan de EuroCity. Dit komt vooral omdat deze trein niet via Breda en ook niet via de Belgische luchthaven rijdt. NS zorgt voor het materieel in de vorm van Wesp-treinstellen. Eurocity Direct rijdt ook elk uur en stopt op de volgende stations: Lelystad Centrum, Almere Buiten, Almere Centrum, Amsterdam Zuid, Schiphol Airport, Rotterdam Centraal, Antwerpen-Centraal en Brussel-Zuid. Het was de bedoeling dat deze trein ook zou stoppen in Duivendrecht maar dat bleek niet inpasbaar in de dienstregeling. Reizigers tussen Flevoland en Duivendrecht hebben hierdoor nog maar 1 in plaats van 2 intercity’s per uur. De trein stopt dus niet in Amsterdam Centraal en ook niet in het station het dichtst bij het Brusselse stadscentrum: Brussel-Centraal. ’s-Avonds en op zondag begint Eurocity Direct in Amsterdam Zuid. De reistijd van Schiphol naar Antwerpen-Centraal is één uur en een kwartier. De Intercity Brussel deed hier in 2024 ruim een kwartier langer over.

NS is niet bepaald vriendelijk voor haar abonnementhouders. Een DalVrij en WeekendVrij- abonnement, om twee voorbeelden te noemen, is in de Eurocity Direct niet geldig ten zuiden van Rotterdam Centraal. Dit betekent dat deze abonnementhouders voor het traject tussen Rotterdam en de Belgische grens een kaartje moeten kopen. De soepeler voorwaarden van de nieuwe hoofdrailconcessie maken dit mogelijk. Rover vindt dit een slechte zaak. Het comfort van de Eurocity Direct is immers niet beter dan dat van de Nederlandse binnenlandse treinen die over de HSL rijden. In de EuroCity via Breda zijn de hierboven genoemde abonnementen wel geldig tot de Belgische grens.

De Vlaamse reizigersvereniging TreinTramBus verwelkomt de nieuwe snelle Eurocity Direct, maar heeft ook stevige kritiek. Het spoor tussen Antwerpen en Brussel zit vol. Dit betekent dat er per uur een binnenlandse Belgische Intercity is opgeheven. Bovendien zijn de gewone binnenlandse Belgische treinkaartjes niet geldig in de Eurocity Direct.

De Eurostar naar Brussel en Parijs blijft ook rijden. Deze trein blijft stoppen in Amsterdam Centraal.

Meer kans om je aansluiting te halen

Reizigers die vanuit Kerkrade naar Roermond, Eindhoven en verder de Randstad in reizen misten in 2024 vaak de aansluiting op de Intercity in Heerlen. Dit is in 2025 verandert, verwacht Arriva. Het bedrijf heeft de dienstregelingen van de stoptrein Kerkrade Centrum-Heerlen-Maastricht Randwyck en van de drielandentrein Aachen Hbf-Heerlen-Maastricht-Liège Guillemins veranderd. De overstaptijd van de Kerkraadse stoptrein op de Intercity wordt hierdoor ruimer (6 minuten), die van de Aachener sneltrein op de Intercity wat korter (2 minuten). Reizigers die overstappen van de sneltrein op de Intercity doen dat in Heerlen wel op hetzelfde perron. Ze moeten vaak wel omchecken van Arriva naar NS! Dit kost ook wat tijd en de kans is aanwezig dat reizigers dit in de overstaphectiek vergeten. Reizigers hopen op geduld en begrip van het treinpersoneel van NS!

Er rijden ook meer Sprinters in de avonduren. O.a. tussen Zwolle en Groningen, tussen Zutphen en Arnhem Centraal en tussen Almere Centrum, Hilversum en Utrecht Centraal. De extra Sprinters zorgen soms voor snellere Intercity’s, onder meer tussen Zutphen en Arnhem Centraal. Die Intercity’s stoppen dan niet meer op de sprinterstations.

De Wesp van de EuroCity Direct

 

München

Nederland krijgt een overstapvrije dagverbinding met de hoofdstad van Beieren, München. De ICE vertrekt om 8.30 uit Amsterdam Centraal en komt bijna zeven uur later, om 15.27 aan in het Hauptbahnhof van de Duitse stad. Naar Nederland vertrekt de ICE om 16.28 uit München en komt om 23.29 aan in Amsterdam Centraal. De nieuwe trein zorgt ook voor nieuwe overstapvrije verbindingen met Stuttgart, Ulm en Augsburg.
De aankomsttijd in Nederland is vrij laat. In theorie zijn er dan nog veel stations waar de ICE niet stopt bereikbaar. Duitse langeafstandstreinen blinken helaas niet uit in op tijd rijden. De kans dat laatste aansluitende treinen niet worden gehaald is niet gering. Het zou alleen hierom al beter zijn als de ICE twee uur eerder uit München zou vertrekken. Dit kan als de DB de nieuwe ICE-treinstellen die in Nederland mogen rijden ook gaat inzetten in andere treinen op de ICE-verbinding tussen het Ruhrgebied en München.

Een keer per dag zonder overstap naar München

Van … naar … in 2024, 2025 en over een aantal jaren

De spoordienstregeling van NS ziet er anders uit en zorgen voor meer rechtstreekse verbindingen voor veel reizigers. Echter, de veranderingen die NS graag wil invoeren zijn niet allemaal een verbetering en zorgen dat sommige reizigers juist extra moeten overstappen en/of langer onderweg zijn. Dit komt door langzamer rijden op de HSL en door een gebrek aan treinstellen die op de HSL mogen rijden. In dit kader beschrijven we van een aantal verbindingen de route in 2024, in 2025 en over een aantal jaren.
 
Van Rotterdam naar Zwolle en verder
In 2024
reed er elk half uur een rechtstreekse Intercity van Rotterdam naar Zwolle en door naar Groningen of Leeuwarden.
In 2025
rijden alle Intercity’s vanuit Rotterdam tot Utrecht Centraal. Reizigers richting Amersfoort, Zwolle en verder stappen het best in Gouda over omdat dit op hetzelfde perron kan. Naar Amersfoort Centraal kan vanaf Rotterdam Centraal wel rechtstreeks via Amsterdam Zuid. De reis duurt ongeveer 10 minuten langer en is ook duurder omdat je HSL-toeslag moet betalen.
Alleen in de latere avonduren rijden er Intercity’s van Rotterdam door naar Amersfoort Centraal en verder richting Enschede.
Over een aantal jaren
keert de rechtstreekse Intercity van Rotterdam Centraal naar Zwolle en verder terug, maar rijdt dan via de HSL, Amsterdam Zuid en Flevoland.

Van Schiphol Airport en Amsterdam Zuid naar Apeldoorn en verder
In 2024
reed er elk uur een rechtstreekse Intercity van Schiphol Airport naar Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo en Enschede.
In 2025
rijdt de Intercity vanuit Schiphol Airport tot Amersfoort Schothorst. Reizigers naar Apeldoorn en verder stappen altijd over in Amersfoort Centraal.
Over een aantal jaren
keert de rechtstreekse Intercity Schiphol Airport-Enschede terug.

Van Den Haag Centraal naar Zwolle en verder
In 2024
reed er elk half uur een rechtstreekse Intercity naar Zwolle via Schiphol Airport en Flevoland. Het ene half uur reed deze door naar Groningen, het andere naar Leeuwarden.
In 2025
rijdt er elk half uur een rechtstreekse Intercity naar Zwolle via Utrecht Centraal en Amersfoort Centraal. Het ene half uur rijdt deze door naar Groningen, het andere naar Leeuwarden.
Over een aantal jaren
blijft dit zo.

Van Leiden Centraal naar Zwolle en verder
In 2024
reed er elk half uur een rechtstreekse Intercity naar Zwolle via Schiphol Airport en Flevoland. Het ene half uur reed deze door naar Groningen, het andere naar Leeuwarden.
In 2025
gaat de reis nog steeds via Schiphol Airport en Flevoland, maar niet meer zonder overstappen. Reizigers stappen over op Schiphol Airport of in Amsterdam Zuid. De overstaptijd is het langst in Amsterdam Zuid: 9 minuten. Dit komt omdat de Intercity naar en van Zwolle vrij lang stil staat in Amsterdam Zuid.
Over een aantal jaren
blijft overstappen op Schiphol Airport of in Amsterdam Zuid nodig.

Van Zwolle niet meer zonder overstappen naar Rotterdam

In 2025 niet meer of juist wel zonder overstappen

In dit kader staat van een aantal Intercitystations welke andere Intercitystations niet meer overstapvrij te bereiken zijn. En stations die dat in 2025 wel zijn en in 2024 nog niet. Enkele opmerkingen vooraf.
(1) overstapvrije verbindingen met hele grote omwegen en dus een hele lange reistijd, zoals tussen Den Haag Centraal en Nijmegen via Schiphol Airport, zijn niet genoemd;
(2) soms was er in 2024 een paar keer per dag in de spits een overstapvrije trein. Als er in 2025 (bijna) de hele dag een overstapvrije verbinding is, zien we dat als een nieuwe en staat deze in de kolom “Nu juist wel zonder overstappen”. Een voorbeeld is Rotterdam Centraal-Almere Centrum.

Almere Centrum

 

Niet meer zonder overstappen:

Nu juist wel zonder overstappen

Den Haag Centraal
Leiden Centraal

Antwerpen-Centraal
Brussel-Zuid
Rotterdam Centraal

Amsterdam Centraal

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Antwerpen-Berchem
Breda
Brussel-Centraal
Brussel-Noord
Brussels Airport-Zaventem
Mechelen
Noorderkempen

Augsburg Hbf
München Hbf
Stuttgart Hbf
Ulm Hbf

Amsterdam Zuid

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Almelo
Apeldoorn
Enschede
Deventer
Hengelo

Antwerpen-Centraal
Breda
Brussel-Zuid

Arnhem Centraal

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

 

Leiden Centraal

Assen

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Leiden Centraal
Rotterdam Alexander
Rotterdam Centraal

 

Breda

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Amsterdam Centraal

Amersfoort Centraal
Amersfoort Schothorst
Amsterdam Zuid

Duivendrecht
Hilversum

Den Haag Centraal

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Almere Centrum
Lelystad Centrum

Alleen ’s-avonds laat:
Almelo
Apeldoorn
Deventer
Enschede
Hengelo

Amsterdam Bijlmer ArenA

Ede-Wageningen

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

-

Leiden Centraal

Enschede

 

Niet meer zonder overstappen

 

Nu juist wel zonder overstappen

Amsterdam Zuid
Duivendrecht
Hilversum
Schiphol Airport

Alleen ’s-avonds laat:
Rotterdam Alexander
Rotterdam Centraal

 

Groningen

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Leiden Centraal
Rotterdam Alexander
Rotterdam Centraal

 

Hilversum

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Almelo
Enschede

Breda
Rotterdam Centraal

Leeuwarden

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Leiden Centraal
Rotterdam Alexander
Rotterdam Centraal

 

Leiden Centraal

 

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Met een redelijke reistijd nog wel zonder overstappen te bereiken met de Sprinter

Almere Centrum
Assen
Groningen
Heerenveen
Leeuwarden
Lelystad Centrum
Meppel
Steenwijk
Zwolle

Arnhem Centraal
Ede-Wageningen
Nijmegen
Veenendaal-De Klomp

Duivendrecht
Almere Centrum
Almere Buiten

Nijmegen

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

-

Leiden Centraal

Rotterdam Alexander

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Amersfoort Centraal
Assen
Groningen
Heerenveen
Leeuwarden
Meppel
Steenwijk

Zwolle

Alleen ’s-avonds laat:
Almelo
Apeldoorn
Deventer
Enschede
Hengelo

Rotterdam Centraal

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Assen
Groningen
Heerenveen
Leeuwarden
Meppel
Steenwijk
Zwolle

Almere Buiten
Almere Centrum
Amersfoort Schothorst
Hilversum
Lelystad Centrum

Alleen ’s-avonds laat:
Almelo
Apeldoorn
Deventer
Enschede
Hengelo

Schiphol Airport

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Almelo
Apeldoorn
Enschede
Deventer
Hengelo

-

Zwolle

 

Niet meer zonder overstappen

Nu juist wel zonder overstappen

Leiden Centraal
Rotterdam Alexander
Rotterdam Centraal