Beroep: zelfstandig marketeer/fondsenwerver, bestuurslid Rover
OV-gebruik: “Zo nu en dan. Ik gebruik vooral de trein. Soms voor woon-werkverkeer en af en toe als ik met mijn kinderen op pad ga.”
Beste reiservaring: “Met stip bovenaan staat voor mij een heel bijzonder moment. Het was een mooie dag in november 2021 en een liefdevolle vrouw in mijn directe omgeving nam afscheid van het leven. Het wachten was op haar zus, die met de trein zou komen. Ze belde om te zeggen dat ze uit paniek in een verkeerde trein was gestapt; ze hoopte dat ze nog op tijd zou zijn. Ik ben naar station Den Dolder gelopen om haar op te halen. Toen ze niet uit de trein stapte liet de conducteur mij door de trein rennen om haar te zoeken. Uiteindelijk bleek ze niet in die trein te zitten, maar in een andere. En nog belangrijker: ze was op tijd! De fijne reactie van de conducteur zal ik nooit vergeten. Hij weet waarschijnlijk niet wat hij op dat moment betekend heeft.”
Slechtste ervaring: “De bloedhete boemel tussen Utrecht en Amersfoort, vorige zomer. Het was zo heet in de trein – die ook vaak een tijd stilstaat – dat ik er onpasselijk van werd.”
Wat moet nu beter: “Parkeergelegenheid bij de kleinere stations. De parkeerplaatsen zijn vaak te klein en dus vol. In de directe omgeving parkeren kan niet goed of alleen met een parkeerschijf en dus kort. Ik woon in een dorp; ik zou vaker de trein nemen als ik mijn auto goed kwijt zou kunnen of mijn elektrische fiets veilig kon stallen.”
Rover kan: “Beter laten zien welk verschil we voor de reizigers maken. We zijn een kleine maar actieve club in ontwikkeling, en iedereen werkt hard om voor de belangen van reizigers op te komen. Vertellen wat we precies doen en waarom – dat kan nog veel beter.”