Deze zomer ging Rover een samenwerking aan met de opleiding Eventmanagement van de Hogeschool Utrecht. Hier leren studenten om van a tot z een evenement in elkaar te zetten. In september vertelden we verschillende groepjes op ons kantoor over onze vereniging en onze wensen, de zogeheten briefing. Hierna presenteerden de studenten hun ideeën in pitches. Deze varieerden van simpel tot erg ambitieus, en van makkelijk tot onmogelijk uitvoerbaar in korte tijd – het moest immers wel in het onderwijsprogramma passen.
Het vinden van een groepje liet even op zich wachten, maar begin oktober begon een groepje van vier studenten aan de opdracht om een regionaal wervingsevenement op te zetten. Voor de locatie kozen we voor Flevoland: relatief goed aan te reizen vanuit Amersfoort en onze naamsbekendheid mag daar best groter. Wel bleek het nogal een uitdaging om een betaalbare en in december beschikbare locatie te vinden; dat werd Almere, op de valreep. Met nog maar vier weken op de klok werd het allemaal wel spannend!
Gelukkig wilde Lucas Kramer iets vertellen over zijn werk in de Provinciale Staten. Daar werd later Tim Scholtemeijer vanuit het Rocov Flevoland aan toegevoegd. De studenten bedachten een interactief programma, dat kon worden onderverdeeld in verschillende ruimtes. Zo stonden een markt met verschillende thema-kraampjes, een grote OV-quiz en een VR-experience op de planning. Hoewel het aantal aanmeldingen aanvankelijk wat laag bleef, kon het evenement door actief flyeren en mensen enthousiasmeren toch doorgaan – al verviel de markt en werd het wat kleiner.