• Home
  • Nieuws Rover-Den Haag

Rover-Den Haag

08
november
2017

Afdoening motie P+R Binckhorst

Wij hebben in brief, aan het college van Burgemeester en Wethouders van Den Haag, onze teleurstelling kenbaar gemaakt over de recentelijke afdoening van de motie P+R Binckhorst. De mededeling dat op korte termijn geen zicht  is op ontsluiting van de Binckhorst door een tram- of RandstadRailverbinding vinden wij zorgelijk. Ons inziens dient de stedenbouwkundige herontwikkeling samen te gaan met de ruimtelijke ontwikkeling voor de mobiliteit in de Binckhorst. De aanleg van de Rotterdamse baan is in volle gang. De ontsluiting met een hoogwaardige RandstadRailverbinding kan niet achter blijven. Daar zou prioriteit aan moeten worden gegeven.
In de brief adviseren wij de beide wethouders om:

  • het standpunt m.b.t. aanleg van een P+R-locatie in de Binckhorst te heroverwegen en
  • in overweging te nemen de ontsluiting van de Binckhorst met een hoogwaardige regionale RandstadRailverbinding op een redelijk korte termijn te prioriteren en het tracé daarvoor te reserveren.
06
november
2017

Veiligheid NS-poortjes Den Haag Centraal in het geding

Op 30 oktober 2017 heeft Rover een brief verstuurd aan de Haagse burgemeester Krikke over de veiligheidsproblemen met het plaatsen van poorten bij het perron 8/9 kopeinde van Den Haag Centraal

11
augustus
2017

OV-wensen Rover in het kader van verkiezingen gemeenteraad Leidschendam-Voorburg 2018

Eindpunt metrolijn E in Den Haag CentraalIn maart 2018 vinden de verkiezingen van de gemeenteraad plaats. In verband daarmee brengen wij (Rover afdeling Den Haag, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg) graag onze wensen met betrekking tot het openbaar vervoer in en rond Leidschendam-Voorburg voor de raadsperiode 2018– 2022 onder uw aandacht.

03
augustus
2017

OV-wensen Rover in het kader van verkiezingen gemeenteraad Rijswijk 2018

HTM tram op ScheveningsewegIn maart 2018 vinden de verkiezingen van de gemeenteraad plaats. In verband daarmee brengen wij (Rover afdeling Den Haag, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg) graag onze wensen met betrekking tot het openbaar vervoer in en rond Rijswijk voor de raadsperiode 2018– 2022 onder uw aandacht.

03
augustus
2017

OV-wensen Rover in het kader van verkiezingen gemeenteraad Den Haag 2018

DenHaagCSVerstuurd 28 mei 2017 aan de Haagse gemeenteraad:

In maart 2018 vinden de verkiezingen van de gemeenteraad plaats. In verband daarmee brengen wij (Rover afdeling Den Haag e.o.) graag onze wensen met betrekking tot het openbaar vervoer in en rond Den Haag voor de raadsperiode 2018– 2022 onder uw aandacht.

02
augustus
2017

Beleidsplan Rover-Den Haag 2017 - 2018

Den Haag Centraal tramperronTijdens de jaarlijkse afdelingsvergadering van Rover Den Haag e.o. die plaats vond op 29 maart 2017 is het Beleidsplan 2017-2018 vastgesteld. In dit beleidsplan anticipeert de Haagse afdeling onder meer op de Toekomstvisie OV 2040 en de uitbreiding van het Netwerk RandstadRail.

21
maart
2017

Rover wil verbinding Den Haag – Düsseldorf

InternationaalRover-Den Haag vraagt in een brief aan de Staatssecretaris extra aandacht voor een verbinding tussen Den Haag Centraal en Düsseldorf. Al eerder voerde de Rover-afdeling een positief overleg met de Staatsecretaris over deze wens.

08
februari
2017

“Beperk buitendienststelling tram 16”

HTM tram op ScheveningsewegRover-Den Haag keurt af dat tram 16 opnieuw 6 maanden lang zal worden omgeleid. De Rover-afdeling vraagt de gemeente in een brief om de werkzaamheden te spreiden en de tram zo veel mogelijk te laten rijden.

06
februari
2017

Advies over vervoersplannen 2018

Eindpunt metrolijn E in Den Haag CentraalRover-Den Haag heeft, zelfstandig en in METROCOV-verband, een advies uitgebracht over de vervoersplannen van 2018 in Haaglanden. Over het algemeen is de Rover-afdeling positief over de vervoersplannen, maar waarschuwt wel voor verkapte bezuinigingen.

28
december
2016

“Maximaal 5 maanden overlast herinrichting Den Haag HS”

Randstadrail in Den HaagRover-Den Haag vraagt HTM in een advies om de overlast rond de herinrichting van station Den Haag HS te beperken tot maximaal vijf maanden. Daartoe moet in de aanbestedingsprocedure een bonus- en malussanctie op worden genomen om een kortere periode dan vijf maanden positief en overschrijding van vijf maanden negatief te sanctioneren.

21
december
2016

Rover-Den Haag wil reizigersgroei tram 19 bevorderen

Den Haag Centraal tramperronRover-Den Haag heeft een sterkte- en zwakte analyse van tram 19 aan de gemeente voorgelegd. In het tracé van tram 19 – een nagenoeg geheel vrije trambaan en tramtunnel onder de Vliet – is flink geïnvesteerd. Tram 19 is qua railinfrastructuur e.d. een hoogwaardige railverbinding. Rover-Den Haag stelt daarom maatregelen voor om de reizigersgroei op tram 19 te bevorderen.

11
november
2016

Rover wil OV op de agenda van De Kern Bijzonder

Tram en RandstadrailRover-Den Haag heeft met interesse kennis genomen van de Agenda De Kern Bijzonder maar maakt zich zorgen over de doorstroming van het OV in de plannen van de wethouder. Dit schrijft de Rover-afdeling in een brief aan wethouder Revis.

29
juni
2016

“Vier treinen per dag naar Brussel is onvoldoende!”

benelux HSRover-afdeling Den Haag vindt vier rechtstreekse treinen naar Antwerpen en Brussel onvoldoende. Zo schrijft de afdeling in een brief aan de Staatsecretaris. De afdeling neemt hiermee een ander standpunt in dan de landelijke tak van Rover, die het overslaan van Den Haag als beste optie voor de meeste reizigers ziet.

19
mei
2016

Beleidsplan 2016 vastgesteld

Den Haag Centraal tramperronTijdens de jaarlijkse ledenvergadering van Rover-Den Haag is het beleidsplan voor 2016 en verder vastgesteld. Het beleidsplan biedt de Rover-afdeling handvaten in een tijd die veel eist van mobiliteit, maar waarbij financiële middelen veelal juist schaarser worden.

26
maart
2016

“Verleng tram 11 naar Voorburg”

Tram en RandstadrailTram 11 kan het beste via de Binckhorst worden verlengd naar station Voorburg, adviseert Rover-Den Haag in een brief aan de gemeente Den Haag. Doordat de exploitatie van bus 26 hiermee kan worden beëindigd, moeten dit financieel uitvoerbaar zijn.