Skip to main content

Rover lanceert meldpunt hoogzomerdienstregeling Breng

hoogzomerdienst1Rover-afdeling Nijmegen heeft een online meldpunt gelanceerd voor klachten over de hoogzomerdienstregeling van Breng. Rover verwacht dat veel reizigers hinder zullen ervaren van de flink uitgedunde dienstregeling, die per 24 juli ingaat en tot 4 september van kracht is.

Rover is zeer ontstemd over de invoering van de hoogzomerdienstregeling in Nijmegen. Tijdens dit deel van de zomerdienstregeling rijden de meeste buslijnen, ook in de spits, om het half uur in plaats van om het kwartier. Enkele lijnen krijgen zelfs een uur- in plaats van een halfuurdienst.
 
Rover heeft via het Rocov in Nijmegen een negatief advies over de hoogzomerdienstregeling uitgebracht. Daarbij heeft de Rover-afdeling de betrokken partijen er op gewezen dat het openbaar vervoer het hele jaar betrouwbaar moet zijn. Bij hoogwaardig openbaar vervoer hoort ook een hoge frequentie. Ook in de zomermaanden moeten voldoende bussen beschikbaar zijn zodat reizigers op tijd van en naar hun werk kunnen komen. Bovendien kent Nijmegen een groeiend aantal toeristen die in de zomermaanden naar de Waalstad en omgeving komen.
 
Rover-Nijmegen zal de klachten over de hoogzomerdienstregeling bundelen in een zwartboek en aanbieden aan Breng en de gemeente. Het meldpunt is te vinden via www.rover.nl/meldpuntbreng.