Hier rijden in 2025 langere tijd geen treinen 28 november 2024 Alvast plannen aan het maken voor 2025? Houd dan rekening met grootschalige werkzaamheden aan het spoor waardoor er op een aantal trajecten langere tijd geen treinen rijden. Wij zetten de belangrij...
Webinar: zo beleefde de reiziger de grote spoorwerkzaamheden 25 november 2024 Hoe hebben reizigers de grootschalige werkzaamheden op het spoor de afgelopen zomer beleefd? Rover vroeg ruim 3500 reizigers om hun ervaringen en presenteert de uitkomst op woensdag 4 december in e...
Deel je ervaring met spoorwerkzaamheden en maak kans op een bol.com bon! 20 augustus 2024 Er waren er veel deze zomer: werkzaamheden op het spoor. Rover wil graag weten hoe reizigers deze werkzaamheden beleven en hoe de overlast kan worden beperkt. Help ons door de enquête in te vullen ...
Overlast door werkzaamheden Den Haag - Rotterdam: Rover vraagt om evaluatie 25 juli 2024 Rover baalt van de grote overlast voor reizigers door de uitgelopen werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam, juist nu het zomercarnaval extra reizigers naar Rotterdam trekt. Rover wil met de bet...
"Meer werkzaamheden vraagt ook meer van spoorvervoerders" 05 maart 2024 Er zijn creatieve maatregelen nodig nu de treinreiziger de komende jaren steeds meer overlast gaat krijgen door spoorwerkzaamheden. Zo kunnen de drukste momenten worden ontlast door extra korting i...
“Zorg voor beter vervangend vervoer bij spoorwerkzaamheden” 31 augustus 2023 Als de reiziger meer overlast gaat ervaren door spoorwerkzaamheden, is het belangrijk ten minste het vervangende vervoer goed te regelen. Rover wil daarom dat NS tijdig voldoende bussen besteld om ...
Rover: treinreizigers Amersfoort hebben recht op vervoer 15 augustus 2022 NS kan treinreizigers van en naar Amersfoort dinsdagavond niet zomaar aan hun lot overlaten. Dat stelt Reizigersvereniging Rover. Rover wil dat er bovendien snel meer informatie komt voor reizigers...
Rover wil compensatie voor extra omreizen Utrecht – Den Bosch 11 juli 2022 Treinreizigers die te maken krijgen met langere wachttijden en lange omreisroutes vanwege het gebrek aan NS-bussen, moeten ruimhartig worden gecompenseerd én een goed reisadvies krijgen. Rover roep...
Rover vraagt compensatie voor problemen NS-bussen Meppel 16 mei 2022 Rover vraagt NS om opheldering over de problemen die zijn ontstaan door een tekort aan NS-bussen tussen Meppel en Groningen. Ook wil Rover compensatie voor reizigers die te maken krijgen met extra ...
‘Overlast als Tiel - Geldermalsen in toekomst voorkomen’ 06 december 2021 Rover is teleurgesteld in de afhandeling van de spoorproblemen tussen Geldermalsen en Tiel. In een brief aan ProRail vraagt Rover om een verbeterplan om dit soort grote storingen voortaan sneller t...
“Maak IC Direct toeslagvrij in daluren tijdens werkzaamheden” 05 februari 2020 Rover roept NS op om de Intercity Direct toeslagvrij te maken in de daluren, zolang de spoorwerkzaamheden rond Leiden duren. Er wordt in de hele Randstad veel overlast door de werkzaamheden verwach...
Langdurige treinstoring Rotterdam roept vragen op 03 februari 2020 De langdurige herstelwerkzaamheden aan het spoor tussen Rotterdam en Dordrecht roepen veel vragen op bij Rover. Zo vraagt de reizigersvereniging zich af waarom niet eerder aan het herstel is begonn...
Blog: de treinvervangende bus 21 oktober 2019 Er waren afgelopen weekend spoorwerkzaamheden tussen Den Bosch en Eindhoven. En toevallig moest ik dit weekend toch echt in Eindhoven zijn. De ervaren treinreiziger weet dat er dan een paar opties ...
Onaangekondigde werkzaamheden verrassen treinreiziger tussen Haarlem en Den Haag 18 oktober 2019 Rover heeft NS en ProRail om opheldering gevraagd over onaangekondigde werkzaamheden tussen Haarlem, Leiden en Den Haag. Vrijdagochtend bleek onverwachts dat de Intercity tussen Haarlem en ...
NS en ProRail beloven beterschap bij werkzaamheden 14 oktober 2019 De werkzaamheden bij Leiden dit voorjaar hebben grotere overlast veroorzaakt voor reizigers dan voorzien. Er is onvoldoende rekening gehouden met de extra risico's op verstoringen die de werkzaamhe...
“Werken aan spoor kan klantvriendelijker” 10 augustus 2019 Reizigersvereniging Rover presenteert een set aanbevelingen om werkzaamheden aan het spoor klantvriendelijker te laten verlopen. De aanbevelingen komen voort uit een analyse van klachten die reizig...
NS gaat beter informeren over spoorwerkzaamheden 02 augustus 2019 NS gaat reizigers beter informeren over de gevolgen van de spoorwerkzaamheden rond Naarden-Bussum. Ook vangen NS-medewerkers omreizenden op bij gesloten poortjes om extra kosten voor de reiziger te...