Verwarring door Hoogzomerdienstregeling Breng
Veel reizigers in Nijmegen weten niet waar ze aan toe zijn nu Breng een Hoogzomerdienstregeling in het leven heeft geroepen. Dat blijkt uit het meldpunt van Rover-Nijmegen, waar tientallen klachten binnenkwamen. De meest gehoorde klacht is onduidelijkheid over de dienstregeling wegens gebrekkige informatievoorziening.
Door de slechte communicatie komen reizigersbij de bushalte nogal eens voor een onaangename verrassing te staan. “Het veranderen van de dienstregeling is tot daar aan toe, maar de communicatie daarover is uiterst gebrekkig. Nog steeds staat het op de haltes uiterst onduidelijk aangegeven”, laat een reiziger weten. “Het is alleen aangekondigd via internet en in de bussen. In een dorp als Overasselt waar veel incidentele reizigers de bus nemen is dit geen manier van communiceren”, stelt een ander.
Naast klachten over informatievoorziening komen er klachten binnen over drukte in de overgebleven bussen, gemiste aansluitingen en hogere kosten wegens een gedwongen omweg. Zo is de directe lijn 82 tussen Nijmegen en Millingen aan de Rijn in tegenstelling tot eerdere berichten nu helemaal geschrapt. Hierdoor komen reizigers niet alleen nogal eens voor een verrassing te staan, ook betalen zij meer voor de alternatieve lijn 80 die een langere route rijdt.
Rover zal de binnengekomen klachten onder de aandacht brengen bij de betrokken partijen om te voorkomen dat Breng in de toekomst vaker drastisch in de dienstregeling snijdt. Het Meldpunt Hoogzomerdienstregeling Breng is te bereiken via www.rover.nl/meldpuntbreng of via het kantoor van Rover.