Meld ervaringen Noord/Zuidlijn bij Rover
Rover-Amsterdam is blij dat de Noord/Zuidlijn zondag eindelijk de deuren opent voor de reiziger. Tegelijk betreurt Rover het dat de opening van de nieuwe metro is aangegrepen om te snijden in het Amsterdamse openbaar vervoer. De Rover-afdeling roept reizigers op om hun ervaringen te melden.
Rover vindt het belangrijk dat het Amsterdamse openbaar vervoer flink wordt uitgebreid. Tenslotte neemt ook het aantal reizigers jaarlijks fors toe. De Noord/Zuidlijn zorgt voor een snelle verbinding voor een deel van de reizigers uit het Noorden en Zuiden met de Amsterdamse binnenstad en de twee belangrijkste NS-stations. Rover zou graag zien dat de nieuwe lijn op een dusdanige manier wordt uitgebreid dat niet alleen binnen de stad, maar ook in de Amsterdamse regio snellere verbindingen ontstaan.
De reiziger die buiten het gebied van de Noord/Zuidlijn valt, is nu juist het kind van de rekening. Rover constateert dat de komst van de Noord/Zuidlijn is aangegrepen om te snijden in het huidige OV-aanbod, ook buiten het invloedsgebied van de nieuwe metro. Veel reizigers uit onder meer Amsterdam-Noord, Diemen en Amstelveen krijgen te maken met extra overstappen, langere loopafstanden en lagere frequenties. Hierdoor gaat de OV-gebruiker in Amsterdam er over het geheel genomen weinig op vooruit.
Rover hoort graag van de reiziger hoe het vernieuwde Amsterdamse OV-net in de dagelijkse praktijk bevalt. Rover-Amsterdam roept reizigers op hun ervaringen te melden middels een mail naar