Blog: NS International
Marjon Kaper maakt de overstap van de directie van NS International naar de ANWB. Zij kwam bij NS International te werken aan de vooravond van het FYRA-debacle en zij heeft de hele crisis meegemaakt rond het ineenstorten van de treindienst naar België. Het probleem bij NS International in die tijd was niet alleen de treindienst naar België. De website was lastig te doorgronden voor reizigers en de verbindingen met Duitsland waren matig.
Marion Kaper heeft met grote opgewektheid en doorzettingsvermogen NS International uit het slop getrokken. Zij verbeterde en intensiveerde het overleg met de consumentenorganisaties en op verzoek van Rover betrok zij daarbij ook onze Belgische collega’s van TreinTramBus en de Duitse van ProBahn. Zij stond open voor suggesties en was daarom geliefd bij de consumentenorganisaties.
Anno 2017 heeft NS International een verbeterde website en rijdt er weer elk uur een trein naar België. Sinds april rijden er naast de ICE’s van DB en NS elk uur treinen van NS-dochter Abellio van Arnhem naar het Roergebied. Dat alles leidde tot meer reizigerstevredenheid en hogere aantallen passagiers.
De perspectieven voor het internationale reizigersvervoer zijn gunstiger dan ooit. Volgend jaar gaan de Benelux-treinen naar België over de HSL, Limburg werkt hard aan de drielandentrein Aachen-Heerlen-Maastricht-Luik en er komt een reguliere treindienst van Hengelo naar Bielefeld naast de populaire treinen naar Berlijn. Als klap op de vuurpijl gaan er eindelijk directe treinen van Amsterdam naar Londen rijden via de Kanaaltunnel.
Aan al deze zaken heeft Marjon Kaper actief meegewerkt. Tot slot: Marjon Kaper is een plezierige en aangename vrouw in de omgang. De ANWB gaat een mooie tijd tegemoet.
Arriën Kruyt,
Voorzitter Rover