Nog geen liften op vernieuwd station Heerlen
Op maandag 5 augustus wordt het nieuwe station Heerlen in gebruik genomen. Helaas zijn de liften van en naar de perrons niet tijdig gereed. ProRail gaat reizigers helpen de sporen over te steken.
Deze week zijn reizigers van en naar Heerlen nog aangewezen op een vervangende bus, maar vanaf maandag kunnen zij weer op het station terecht. Helaas blijkt de leverancier van de liften niet tijdig te kunnen leveren. ProRail zet medewerkers in die mensen die slecht ter been zijn van en naar de perrons kunnen begeleiden. Onder begeleiding kunnen mensen de sporen dan oversteken via een overpad. ProRail heeft Rover toegezegd om de hulp ruim aan te bieden, bijvoorbeeld ook aan reizigers met zware bagage of kinderwagens.
Rover-Limburg betreurt de vertraging met de liften, te meer omdat ook op station Maastricht de nieuwe liften te laat geleverd werden. Rover ziet hier een belangrijk aandachtspunt voor ProRail: “laat ze het desnoods in de aanbesteding opnemen dat de liften op tijd klaar moeten zijn, op straffe van een boete”, stelt Kees Braam van Rover-Limburg.
Naar verwachting zijn de liften op station Heerlen vanaf 31 augustus in gebruik. Reizigers die afhankelijk zijn van de lift kunnen voor assistentie ter plaatse bellen met telefoonnummer 06-10345005. Reizigers moeten rekening houden met extra reistijd van ca. 15 minuten om van en naar de perrons te komen.
Toegankelijkheid, Stations en haltes, Limburg, Afdelingsnieuws