"Claim vertraging MerwedeLingeLijn bij Arriva"
Rover doet een oproep aan reizigers die hinder hebben ondervonden van vertraging op de MerwedeLingeLijn, om voor deze vertraging bij Arriva een declaratieverzoek in te dienen. Arriva heeft toegezegd hier soepel mee om te gaan.
Sinds de inwerkingtreding van de nieuwe dienstregeling van de MerwedeLingelijn, waarbij de trein een kwartiersfrequentie rijdt en een aantal nieuwe stations bedient, heeft het traject te maken met een aanhoudende grote hoeveelheid storingen en vertragingen. Reden voor Rover om Arriva enkele weken geleden te vragen vaste klanten te compenseren.
Arriva heeft Rover geantwoord soepel om te gaan met de Geld terug bij Vertraging-regeling. Sinds de nieuwe dienstregeling hebben tot nu toe 50 mensen (een deel van) hun reisgeld van Arriva terug ontvangen. Reizigers die buiten de regeling vallen, hebben een dagkaart gekregen ter waarde van €12,80.
Rover vermoed dat de meeste reizigers niet de moeite nemen om geld terug te vragen bij vertraging, vooral omdat Arriva totaal geen bekendheid geeft aan wat deze “Geld terug bij Vertraging-regeling” inhoudt. Op de website van Arriva is het al vrijwel onmogelijk te vinden dat er überhaupt een dergelijke regeling bestaat. Rover roept reizigers die vertraging hebben opgelopen daarom op om een brief te sturen naar de klantenservice van Arriva en zich op de regeling te beroepen.
Het adres van Arriva is:
Arriva Klantenservice
Postbus 626
8440 AP Heerenveen