"Compenseer reizigers MerwedeLingeLijn"
Rover vraagt Arriva in een brief om reizigers van de MerwedeLingeLijn wegens de vele storingen te compenseren. Volgens Rover hebben vooral abonnementhouders niet voldoende van hun investering kunnen genieten. Daarbij zou een gebaar naar de reiziger de pijn van de aanhoudende problemen iets kunnen verzachten.
Sinds de inwerkingtreding van de nieuwe dienstregeling van de MerwedeLingelijn, waarbij de trein een kwartiersfrequentie rijdt en een aantal nieuwe stations bedient, heeft het traject te maken met een aanhoudende grote hoeveelheid storingen en vertragingen. Soms was er een hele dag geen treinverkeer mogelijk.
Deze onbetrouwbaarheid van de treindienst is ronduit vervelend voor alle reizigers die gebruik maken van dit traject, met name voor de abonnementshouders. Zij hebben een flinke investering gedaan om te kunnen reizen met dit tracé, maar hebben vaak niet van die investering kunnen genieten. Rover vraagt Arriva daarom ruimhartig te zijn in de restitutievoorwaarden en een gebaar te maken naar vaste klanten.
Als gebaar aan abonnementhouders denkt Rover aan het vergoeden van de abonnementskosten van de maand januari of het aanbieden van en maand langer reizen. “Dit gebaar betekent dat u het vele uitvallen van de trein ernstig opneemt en kan de opgelopen imagoschade enigszins goedmaken”, aldus Rover in de brief aan Arriva.