Liftgebonden reiziger aangewezen op alternatief voor station Maarssen
Reizigers met een mobiliteitsbeperking kunnen station Maarssen momenteel beter vermijden. Zowel de lift als roltrap aan de westzijde zijn defect. Reizigers kunnen desnoods gebruikmaken van een taxi, hebben NS en ProRail laten weten na vragen van Rover.
Rover kreeg klachten van reizigers omdat station Maarssen deels ontoegankelijk is. De klantenservice van NS verwees naar de nog werkende lift aan de Oostzijde. Deze zijde van het station is echter niet te voet of per rolstoel te bereiken vanaf het busstation: reizigers moeten kilometers omreizen om het Amsterdam Rijnkanaal via een hoge brug over te steken. Rover vroeg ProRail en NS om opheldering.
ProRail heeft laten weten dat de lift en een roltrap stil staan vanwege wateroverlast na de vele regen en vanwege glasbreuk van de schachtdeur door vandalisme. De machinekamer van de lift en roltrap moet worden leeggepompt. ProRail hoopt met een week de lift en roltrap weer in gebruik te nemen maar dit is afhankelijk van eventuele waterschade. Voor de toekomst wordt gekeken of er voor nood een pomp kan worden geplaatst en naar mogelijke afdichtingsmaatregelen.
Reizigers die afhankelijk zijn van de lift kunnen via het telefoonnummer op de gele of blauwe liftstikker in contact komen met de klantenservice van NS die de reiziger helpt met een alternatief reisadvies. Dat kan ook de inzet van een taxi zijn (op kosten van ProRail). NS heeft na contact met Rover de klantenservice erop geattendeerd dat de lift aan de Oostzijde niet als alternatief kan worden aangegeven.