Rover vraagt compensatie voor problemen NS-bussen Meppel
Rover vraagt NS om opheldering over de problemen die zijn ontstaan door een tekort aan NS-bussen tussen Meppel en Groningen. Ook wil Rover compensatie voor reizigers die te maken krijgen met extra lange reistijden door de problemen.
Tot en met 23 mei rijden er geen treinen tussen Meppel en Groningen wegens werkzaamheden aan het spoor. Reizigers zijn afhankelijk van de vervangende NS-bussen. Wegens leveringsproblemen rijden er echter minder bussen dan gepland waardoor er een lange wachttijd kan ontstaan tot zelfs wel 1,5 uur op vrijdag 6 mei. Op donderdag 12 mei liet NS reizigers zelfs compleet in de kou staan met een oproep om zelf ander vervoer te regelen.
Rover vindt de problemen met NS-bussen onacceptabel. Het gaat tenslotte niet om een plotselinge verstoring van de treindienst maar om werkzaamheden die reeds lang geleden gepland zijn. “Wij horen daarom graag hoe deze problemen hebben kunnen ontstaan, waarom de reiziger hier niet tijdig over is geïnformeerd en welke maatregelen NS gaat nemen om de laatste week van de werkzaamheden alsnog te zorgen voor voldoende bussen”, schrijft Rover aan NS.
Ook wil Rover dat reizigers gecompenseerd worden voor deze extra overlast, bijvoorbeeld door geld terug te geven bij vertraging bovenop de extra reistijd: “Wij roepen NS op hierbij maximale coulance te betrachten en gaan er vanuit dat NS er voor zorg zal dragen dat reizigers gegarandeerd thuis komen mocht in de komende week onverhoopt er opnieuw een tekort optreden”.