Skip to main content
Station Groningen

Veel onduidelijkheid over uitgelopen werkzaamheden Groningen

Treinreizigers in Groningen moeten komende zomer nog langer hun trein missen. ProRail heeft laten weten dat de werkzaamheden niet binnen de geplande tijd kunnen worden afgerond. Rover heeft ProRail gevraagd om snel met meer duidelijkheid te komen.

Moeten mijn vakantieplannen op de schop? Moet ik bepaalde afspraken uitstellen? Wil ik mijn NS-abonnement wel verlengen? Reizigers zitten met veel vragen nu blijkt dat de grootschalige werkzaamheden rond station Groningen niet 51 dagen, maar een nog onbekende extra tijd zal duren. Oorspronkelijk zouden de werkzaamheden op 6 juli worden afgerond, met de verwachte vertraging krijgen reizigers nu dus in de zomervakantie te maken met minder of geen treinen.

Reden voor de uitloop is een gebrek aan beschikbare monteurs en het werk aan de perronkappen blijkt complexer dan gedacht. Meer dan dit is er nu niet bekend. Rover noemt het bericht van ProRail “vaag” en vraagt om snel met meer duidelijkheid te komen zodat reizigers weten waar ze aan toe zijn. Ook voor treinbedrijven is dit belangrijk want zolang er nog niets bekend is over een nieuwe planning, kunnen zij ook niet aan de slag met het regelen van vervangende bussen.

 “Wordt de 51 dagen bijvoorbeeld 60 dagen, praten we over een veel langere periode of zelfs een extra periode van werkzaamheden?” vraagt Rover aan ProRail. “Mensen plannen op dit moment hun vakantie dus het kan al heel erg helpen als wordt aangegeven hoe lang de uitloop maximaal is”.


Banner nieuwsbrief inschrijven 3

Werkzaamheden