Skip to main content

Einde ‘kastje-muur’ in zicht

De OV-bedrijven en TLS gaan concrete stappen zetten om een einde te maken aan de loketten-warboel rond de OV-chipkaart. De eerste petitie 1 loket 422x241stap moet op 1 februari aanstaande zijn gezet. Dan zorgen de bedrijven ervoor dat reizigers niet meer van het kastje naar de muur worden gestuurd. Als de reiziger zich meldt bij een klantenservice die zijn vraag of probleem niet kan oplossen, wordt hij doorgeleid naar een serviceloket dat dit gegarandeerd wél kan. De tweede stap moet vóór de komende zomer een oplossing opleveren die het voor de reiziger echt duidelijker en makkelijker maakt.

De OV-bedrijven en TLS hebben dit vandaag gezamenlijk toegezegd op een bijeenkomst die was belegd door de Consumentenbond, ANWB en Rover. Bij deze gelegenheid kregen zij ook de petitie overhandigd met 36.461 handtekeningen van reizigers die onze actie voor verbetering de afgelopen maanden hebben ondersteund.

Rover is blij dat de OV-bedrijven en TLS de problematiek serieus nemen en toezeggingen hebben gedaan voor verbeteringen op korte en wat langere termijn. Vanzelfsprekend zullen wij de resultaten en de ontwikkeling van de definitieve oplossing op de voet volgen.

 

Op de foto staan, vlnr: Bart Combée (Consumentenbond), Manu Lageirse (Veolia), Henk Scheffers (HTM), Arco Groothedde (TLS), Hans Peters (NS), Jeroen Suurmond (gedeeltelijk zichtbaar, Syntus), Bas van Weele (Arriva), Inge Keur (GVB) en Wouter Bakker (Connexxion). RET-directeur Pedro Peters moest iets eerder weg en staat daarom niet op de foto.