Geprinte bon voor taxipassagiers
Met het opnieuw invoeren van de tijdcomponent in de taxitarieven is het uitreiken van een geprinte bon aan het einde van de rit sinds 1 april 2012 verplicht. Op die bon staan alle ritgegevens, de gegevens van vervoerder en de chauffeur, de te betalen ritprijs en het adres van het Landelijk Klachten Meldpunt Taxi (in 2011 opgericht door een samenwerking van Rover, KNV Taxi en het Ministerie van I&M).
Voor een goede klachtafhandeling is een schriftelijk bewijsstuk onontbeerlijk. Rover heeft zich voor de taxibon ingespannen en is dan ook blij dat de anonieme taxichauffeur nu echt verleden tijd is .
Rover vindt dat taxivervoer een belangrijke aanvullende rol in de vervoersketen kan spelen. Daar hoort wel kwaliteit bij. De nieuwe taxiwet gaat aan die kwaliteit bijdragen. Gemeenten hebben bevoegdheden gekregen om de branche in goede banen te leiden en de reiziger kan een rol spelen door met de bon in de hand eventuele missers te melden.