Meldpunt nieuwe dienstregeling
Rover heeft een meldpunt geopend voor klachten over de nieuwe dienstregeling. Via www.rover.nl/dienstregeling2013 kunnen reizigers hun ongemak melden of dit nu gaat om een volle trein, slechte aansluiting, langere reistijd, slechtere spreiding van vertrektijden of een andere klacht. In het meldpunt kan zowel over de trein als het stads- en streekvervoer worden geklaagd.
Rover ontvangt ieder jaar veel klachten over de nieuwe dienstregeling, vooral bij NS. Vooral over volle treinen komen jaarlijks veel klachten binnen, omdat de reizigersstromen vaak nog veranderen de eerste dagen en NS nog “zoekt” met de materieelinzet. Wij hebben met NS de afspraak contact te houden over de volle treinen klachten.
Wegens de vele wijzigingen in de NS-dienstregeling verwachten we dit jaar bovendien meer klachten dan anders. Niet alle reizigers gaan er bij de nieuwe dienstregeling op vooruit. Onder meer treinreizigers tussen Leiden en Den Haag CS, Amersfoort- Deventer – Zutphen en in Zuid-Limburg krijgen te maken met verslechteringen.
Middels het meldpunt willen wij knelpunten in de nieuwe dienstregelingen in kaart brengen om met de verschillende vervoerders te bespreken. Hopelijk kunnen de nadelen van de nieuwe dienstregelingen op deze manier snel worden aangepakt. Natuurlijk heeft de nieuwe dienstregeling ook voordelen. Wilt u geen klacht indienen maar een positieve ervaring melden? Dat kan ook via ons meldpunt, vul dan het compliment-veld in.