Skip to main content

Meldpunt nieuwe dienstregeling gelanceerd

thumb DienstregelingRover heeft ook dit jaar een meldpunt geopend voor de nieuwe dienstregeling. Via www.rover.nl/dienstregeling2014 kunnen reizigers zowel klachten als complimenten kwijt over dienstregeling 2014, met betrekking tot zowel de trein als het stads- en streekvervoer. Rover wil de meldingen gebruiken om de dienstregelingen met vervoerders te evalueren en zich sterk te maken voor verbeteringen.

In tegenstelling tot vorig jaar, kent de nieuwe treindienstregeling dit jaar alleen kleine wijzigingen. Maar deze kunnen voor sommige reizigers grote gevolgen hebben, blijkt uit vele klachten die bij Rover binnenkomen over de nieuwe dienstregeling. Reizigers klagen onder meer over het verdwijnen van de spits-intercity op Hoorn Kersenboogerd, slechte aansluitingen tussen treinen van verschillende vervoerders, het vervallen van late treinverbindingen en de nog steeds niet herstelde treinverbinding naar België. In het stads- en streekvervoer komen er onder meer klachten over slechte aansluitingen van busdienstregelingen op schooltijden.

Wegens grootschalige projecten aan de infrastructuur heeft NS het voornemen de komende jaren geen grote wijzigingen meer door te voeren in de treindienstregeling. Rover is van mening dat er nog wel ruimte moet zijn voor kleine tussentijdse aanpassingen. Denk daarbij aan een net gemiste aansluiting of moeilijke overstap doordat er een grote afstand op het station moet worden overbrugd.

Rover roept reizigers op dit soort klachten via het meldpunt in te dienen. Voor complimenten is ook ruimte. Rover wil vroeg in 2014 in gesprek met diverse vervoerders over de nieuwe dienstregeling en de mogelijkheid tot eventuele kleine aanpassingen.