Skip to main content

OV-chipkaartproblemen HTM door Vodafonestoring

chipkaartDe afgelopen dagen is een deel van de gele oplaad- en ophaalautomaten die bij winkeliers staan in de regio Haaglanden vanwege een grote brand bij provider Vodafone buiten dienst geweest. Ook heeft een deel van de pinautomaten tijdelijk niet gewerkt waardoor het voor reizigers moeilijk was om saldo of producten op hun OV-chipkaart te laden. HTM stelde op de website dat reizigers de OV-chipkaart moesten opladen bij een NS-automaat of een duurder papieren kaartje moesten kopen. Rover vond het klantonvriendelijk om de problemen bij de reiziger neer te leggen en heeft HTM dit ook laten weten.
 
HTM heeft echter al bekend gemaakt de eventueel teveel betaalde kosten aan de reiziger te vergoeden. Was het voor u niet mogelijk om saldo op uw OV-chipkaart te laden of kon u niet een product ophalen via de OV-chipkaartapparatuur? Kom dan voor 1 mei naar één van de HTM servicepunten.  Wanneer u aan kunt tonen dat u een ander (duurder) vervoerbewijs heeft moeten aanschaffen om te kunnen reizen, zal HTM het teveel betaalde bedrag terugbetalen.
 
Momenteel werkt alle apparatuur bij HTM weer en kunt u op de gebruikelijke manier uw OV-chipkaart opladen.