Skip to main content

Rover vraagt RET opheldering over reisinfo-fiasco

thumb RETtramGoede reisinformatie leveren bij een storing is niet alleen lastig voor NS, maar ook voor andere OV-bedrijven. Die conclusie trekt Hildebrand van Kuyeren van Treinreiziger.nl in een reisblog waarin hij verslag doet van een reis bij de RET waarbij de reisinformatie het zeer liet afweten. Rover-afdeling Rotterdam heeft RET-directeur Pedro Peters om opheldering gevraagd.

Maar liefst zeven keer werd Hildebrand van Kuyeren geconfronteerd met onjuiste of onvolledige reisinformatie toen zijn reis bij de RET werd getroffen door een storing. Het personeel bleek niet tijdig van de storing op de hoogte gebracht en bij de alternatieve reisadviezen werd onder meer geen rekening gehouden met omleidingen door werkzaamheden. Ook werden reizigers naar trams gestuurd die op de betreffende plek helemaal niet reden.

Rover-Rotterdam heeft met verbazing kennisgenomen van het reisinformatie-fiasco. “Rover stelt het zeer op prijs wanneer wordt uitgezocht wat hier vorige week allemaal mis is gegaan. Het doet denken aan de Wet van Murphy”, schrijft de Rover-afdeling aan RET-directeur Pedro Peters. Die heeft inmiddels openlijk zijn excuses aangeboden en laten weten dat hij zal uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.