“Wees coulant voor vertraagde Schipholreizigers”
Rover roept NS op coulant om te gaan met compensatieclaims van reizigers die gedupeerd zijn door de aanhoudende problemen rondom Schiphol.
De laatste dagen ligt het treinverkeer rond Schiphol regelmatig stil door onterechte brandmeldingen (voortkomend uit schijnbaar geobserveerde rookwolken). Waar dit verschijnsel opeens vandaan komt, is een raadsel. ProRail onderzoekt de situatie. De brandmeldingen zijn echter lang niet de enige plaag voor de reiziger naar Schiphol. De treinreis naar het vliegveld is al tijden een potje Russische roulette door de vele storingen waardoor de reis lang niet altijd tot een goed einde gebracht kan worden.
Rover heeft tientallen meldingen onder ogen gehad van treinreizigers die de afgelopen maanden door verschillende verstoringen op het spoor met grote vertragingen te maken krijgen. Meerdere van deze reizigers maakten tot honderden euro’s kosten door het verder reizen met een taxi of omboeken van de vlucht. In meerdere gevallen wilde NS geen compensatie bieden of alleen het treinkaartje vergoeden.
Rover vindt dat als een reiziger ruimschoots op tijd vertrekt, hij erop moet kunnen rekenen dat de trein een betrouwbaar vervoersmiddel naar het vliegveld is. Het valt zeer te betreuren dat dit momenteel niet het geval is, maar het is al helemaal niet acceptabel om reizigers hierdoor met hoge kosten op te zadelen. Rover roept NS daarom op om coulant om te gaan met compensatieclaims van reizigers die met extra kosten te maken krijgen door de problemen rondom Schiphol.