Vroege reizigers Tweede Paasdag krijgen gemiste korting terug
Treinreizigers die in de ochtend van Tweede Paasdag door een systeemfout bij NS teveel betaalden, krijgen hun gemiste korting alsnog uitbetaald. Dat heeft NS aan Rover laten weten. De betrokken reizigers krijgen nog bericht wanneer zij het saldo bij een automaat kunnen ophalen.
Reizigers met een kortings- of Dal Vrij-abonnement die op Tweede Paasdag vóór 8.55 uur hebben ingecheckt, hebben door een fout van NS vol tarief betaald voor hun reis. In de eerste instantie moesten de gedupeerden zelf achter hun geld aan. Rover wilde van NS weten waarom er geen actieve compensatie werd toegepast, alle check-ins van abonnementhouders vóór 8.55 uur zijn immers bij NS bekend. “Het gemak waarmee NS een onjuist bedrag van de reiziger int, staat naar onze mening niet in een goede verhouding tot het ongemak dat de reiziger ervaart bij het herstellen van deze fout”, schreef Rover aan NS.
NS heeft nu laten weten de situatie recht te zetten. Klanten krijgen proactief terug wat teveel is betaald, dit wordt als saldo klaargezet bij de kaartautomaat. "Dat is nog niet eerder zo gedaan maar NS en TLS gaan dit toch regelen", schrijft NS aan Rover. De betreffende reizigers krijgen nog bericht.
Rover is blij dat NS alsnog is gekomen met de klantvriendelijke oplossing waarop we hoopten.