Blog: vanaf nu Formule 1-snelheid 11 juni 2019 De OV-sector staat niet bekend om het snel realiseren van plannen. ProRail is daar zeker geen uitzondering op. Projecten zoals het uitbreiden van infrastructuur of het bouwen van een nieuw perron, ...
Donderdag 4 april Wandel naar je Werk-dag 01 april 2019 Op 4 april 2019 vindt de Wandel naar je Werk-dag plaats. Wandelnet roept heel Nederland op om deze dag (een deel van de afstand) naar het werk te lopen. Het animo voor deze Wandel naar je...
Blog: wisselen van vervoerder 18 februari 2019 Sommige zaken laten zich uittekenen. Met de dienstregelingswijziging in december is er vrijwel altijd ook wel ergens in het land een regio waar een nieuwe vervoerder gaat rijden. Het is makkelijk t...
Rover wil reizigersplan bij grote storingen 22 augustus 2018 Rover wil dat er een reizigersprotocol komt dat in werking treed bij grote storingen op het spoor. In zo’n noodplan moet aandacht zijn voor opvang van reizigers, informatievoorziening en afspraken ...
Blog: zelfrijdende treinen 16 april 2018 De afkorting ATO staat voor Automatic Train Operation. Er wordt in Nederland veel gesproken over zelfstandig rijdende auto’s. Die zijn er niet en het aantal variabelen in het verkeer is zo groot da...
Wandel naar je Werkdag 2018 27 maart 2018 Rover doet mee. Jij ook? Doe jij ook mee aan de derde editie van de Wandel naar je Werkdag op donderdag 5 april? Begin je werkdag met meer energie tijdens een wandeling tijdens (een deel van) je r...
Blog: klanttevredenheid omhoog 26 maart 2018 Het CROW/KPVV publiceerde de klantenbarometer OV 2017. Het echt goede nieuws is dat over de hele linie de klanttevredenheid is gestegen en dat die klanttevredenheid al jarenlang geleidelijk stijgt....
Gebruikers regionaal OV opnieuw iets positiever 21 maart 2018 Het klantoordeel over het regionale OV is voor het zesde achtereenvolgende jaar gestegen. Tien jaar geleden gaven de reizigers gemiddeld nog een 7,0 voor bus, tram, metro, regionale trein en veerdi...
Blog: Sociale veiligheid willen we allemaal – maar hoe? 13 maart 2018 Sociale veiligheid willen we allemaal – maar hoe? Lekker zitten, rustig in de ochtend. Nog even de tijd krijgen om wakker te worden. In de avond uitbuiken na een restaurantbezoek. Bijkomen van een...
OV loket waarschuwt voor schaduwkanten flexibel OV 13 februari 2018 Flexibele vormen van openbaar vervoer, zoals busjes die op afroep komen of variabele routes rijden, zijn voor reizigers lang niet altijd een verbetering. Het OV loket waarschuwt dan ook voor een te...
Rover bezorgd over toename NS-storingen 24 januari 2018 De Nederlandse Spoorwegen kampten in 2017 met 117 ‘impactvolle storingen’, dat is eenderde meer dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit aanhoudend onderzoekswerk van het AD nadat NS eerdere berichtgevi...
Blog: hulde aan de buschauffeurs 22 januari 2018 Donderdag raasde een storm over Nederland. Vrachtwagens werden omvergeblazen, het vliegverkeer werd een tijd stilgelegd, veerdiensten werden uit de vaart genomen en de treindienst werd vrijwel in h...
Rover wil oplossing voor lange wachttijden NS Klantenservice 17 januari 2018 Rover wil van NS weten waarom meerdere reizigers onacceptabel lang moeten wachten op een reactie van de NS-klantenservice. Vooral de behandeling van restitutieclaims en antwoorden op emails van rei...
Blog: de reiziger op één, twee en drie 08 januari 2018 Deze uitspraak is afkomstig van Timo Huges toen hij als directeur van NS merkte, dat dit voor NS niet vanzelfsprekend was. De rechtbank heeft Hughes in een strafrechtelijk proces onlangs vrijgespro...