Rover biedt klachten Voordeelurenabonnement aan 12 december 2019 Rover biedt NS een bloemlezing aan met klachten over de verschraling van het Voordeelurenabonnement. Nadat NS aankondigde de middagspitskorting voor dit abonnement te schrappen, dienden honderden r...
Rover betreurt afschaffen VDU-korting 13 november 2019 Rover betreurt het besluit van NS om per 1 januari 2021 de middagspitskorting af te schaffen binnen het voordeelurenabonnement (VDU). Rover en de andere consumentenorganisaties in het Locov hebben ...
Rover drukt stempel op invoering NS Flex abonnementen 10 november 2019 Vanaf 2021 zet NS verschillende treinabonnementen om naar NS Flex, waarbij de treinreiziger achteraf voor de reis betaalt. Rover is positief over deze plannen, nadat NS een flink aantal eisen van R...
Blog: iedereen naar NS Flex 05 november 2019 De OV-Chipkaart heeft de reiziger een aantal grote voordelen gebracht. Dagelijks eerst langs de kaartautomaat is niet meer nodig. Toch maar een halte eerder de trein uit of op het laatste moment ki...
Beperkte prijsstijging treinkaartjes 28 oktober 2019 In 2020 worden treinkaartjes bij NS gemiddeld 1,5% duurder. Op advies van Rover en de andere consumentenorganisaties in het Locov heeft NS besloten om het minimumtarief voor korte afstanden niet te...
Rover vraagt opheldering over plan spitstoeslag NS 01 maart 2019 Rover werd vandaag onaangenaam verrast door berichtgeving op Treinreiziger.nl, waarin NS aankondigt een proef te gaan doen met een spitstoeslag. Tegenover Rover ontkent NS echter dat er plannen voo...
Ophef over digitale Kruidvatkaartjes 05 februari 2019 NS biedt voordelige dalurentreinkaartjes voortaan aan in de vorm van e-tickets, te beginnen met een actie bij het Kruidvat. Rover ontvangt honderden klachten over het besluit af te stappen van de w...
Blog: peentjes zweten op station Schiphol 19 november 2018 Reizen via station Schiphol is toch altijd een beetje spannend. Het is één van de belangrijkste OV-knooppunten van ons land. Maar gelijktijdig ook één van de kwetsbaarste. De combinatie van de vele...
Tarieven NS Flex roepen vragen op 12 september 2018 Rover heeft NS gevraagd om meer duidelijkheid te scheppen over de tarieven van NS Flex. De prijs van een treinreis blijkt voor gebruikers van NS Flex enkele centen af te wijken. Rover ziet het lief...
NS Flex: mooie ontwikkeling, maar niet voor iedereen 04 september 2018 Vanaf deze week kunnen reizigers kiezen voor achteraf betalen in het OV met ‘NS Flex’. Je reist dan met de OV-chipkaart op rekening, in plaats van op saldo dat eerst op de OV-chipkaart moet zijn ge...
OV loket: OV-reiziger betaalt soms te veel 30 mei 2018 Wie reist met het openbaar vervoer betaalt nogal eens meer dan nodig is, zo stelt het OV loket. Dat kan gelden voor reizigers die met een kortingsabonnement in de trein zitten; zij betalen som...
Achteraf betalen in OV verdient een zorgvuldige invoering 30 maart 2018 Achteraf betalen is een zeer welkome nieuwe ontwikkeling in het openbaar vervoer, die een zorgvuldigere invoering verdient. Rover en de collega-consumentenorganisaties in het Locov adviseren daarom...