“Werken aan spoor kan klantvriendelijker” 10 augustus 2019 Reizigersvereniging Rover presenteert een set aanbevelingen om werkzaamheden aan het spoor klantvriendelijker te laten verlopen. De aanbevelingen komen voort uit een analyse van klachten die reiziger…
NS gaat beter informeren over spoorwerkzaamheden 02 augustus 2019 NS gaat reizigers beter informeren over de gevolgen van de spoorwerkzaamheden rond Naarden-Bussum. Ook vangen NS-medewerkers omreizenden op bij gesloten poortjes om extra kosten voor de reiziger te v…
Rover wil compensatie voor gedupeerde reizigers Leiden 15 april 2019 Rover vraagt NS om met compensatie te komen voor reizigers die de afgelopen drie weken ernstige hinder hebben ondervonden door de spoorwerkzaamheden rondom Leiden. Rover kreeg honderden klachten binn…
Veel overlast door werkzaamheden Leiden 11 april 2019 Rover maakt zich zorgen over de gevolgen van spoorwerkzaamheden rondom Leiden. Veel reizigers in de Randstad krijgen te maken met minder treinen. De overgebleven treinen zijn vaak korter dan normaal…
Roep om dubbeldekker treinen tijdens werkzaamheden Leiden 29 maart 2019 De werkzaamheden aan het spoor op en rond Leiden Centraal veroorzaken al een week lang ontwrichtingen in de wijde omgeving. Een fors aantal treindiensten zijn vervallen. Het woon-werkverkee…
“Declareer extra kosten door Schipholwerkzaamheden bij NS” 21 januari 2019 Rover roept reizigers die dit weekend extra kosten voor bus en metro hebben gemaakt wegens de werkzaamheden rond Schiphol, op om deze bij NS te declareren. NS heeft Rover toegezegd hier coulant mee o…
Overlast voor reizigers door werkzaamheden 26 oktober 2018 Traditioneel wordt er in de herfstvakantie volop aan het spoor gewerkt. Vooral de werkzaamheden tussen Utrecht en Woerden treft veel reizigers. Het is belangrijk dat de werkzaamheden worden uitgevoer…
Vragen over aangepaste dienstregelingen door werkzaamheden 31 juli 2018 Rover heeft NS vragen gesteld over diverse aangepaste dienstregelingen die deze week door werkzaamheden van kracht zijn. Volgens de website van NS zou er geen extra reistijd zijn, maar voor veel reiz…
Weinig klachten over sluiting station Zwolle 17 juli 2018 De werkzaamheden die van 30 juni t/m 15 juli plaatsvonden rondom station Zwolle, zijn afgerond. De grootschalige buitendienststelling heeft slechts een handvol klachten opgeleverd bij Rover. Daarmee…
Opheldering gevraagd over chaos NS-bussen Eindhoven 09 juli 2018 Rover heeft NS om opheldering gevraagd over de chaos die dit weekend is ontstaan bij de inzet van vervangende bussen rondom station Eindhoven. Door geplande werkzaamheden reden dit weekend geen tre…